![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413952_cc0ebe094827908.jpg)
In septembrie 2008, la Seul, a fost inaugurat noul pod Banpo: 10.000 de fantani tub pe ambele parti ale podului. Podul foloseste 190 tone de apa pe minut, apa provenind de la raul de sub pod. In scurt timp, podul a devenit o importanta atractie turistica.
Podul Millau, Franta
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413955_64fc68a647425c5.jpg)
Podul Millau a fost inaugurat in 2004, devenind cel mai inalt pod din lume. Turnul se afla in sudul Frantei, este situat la o inaltime de 342 m si are o lungime de 2.46 km.
Podul Henderson Waves, Singapore
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413962_17ddabf80fac8a3.jpg)
Cu un design unic si interesant, podul Henderson Waves face legatura intre parcurile Mount Faber si Telok Blangah Hill. Podul are o lungime de 300 m si se afla la o inaltime de 36 m.
Podul Hangzhou Bay, China
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413965_1f02ce749475593.jpg)
Pentru a decongestiona traficul din regiune, autoritatile au construit un pod impresionant care traverseaza golful Hangzhou. Podul este cel mai lung trans-oceanic din lume, are o lungime de 35.673 km si are 3 benzi pe fiecare sens. Podul Hangzhou Bay a scurtat distanta dintre Shanghai si Ningbo de la 4 la 2.30 ore.
Podul Rolling, Marea Britanie
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413967_43ce2f03bf51270.jpg)
Un pod neconventional se afla in cartierul Paddington Basin din Londra. Podul Rolling foloseste un mecanism normal de deschidere, insa atunci cand se ruleaza, se transforma intr-o roata din lemn si fier.
Podul Octavio Frias de Oliveira, Brazilia
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413970_e3f72cff9c84b43.jpg)
Podul Octavio Frias de Oliveira a fost construit deasupra raului Pinheiros din Sao Paulo si a fost inaugurat in mai 2008. Podul are o inaltime de 138 m si conecteaza Marginal Pinheiros cu bulevardul Jornalista Roberto Marinho. Podul are un design unic: 2 autostrazi curbate, una deasupra celeilalte, sustinute de un turn de rezistenta.
Podul Wind & Rain, China
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413972_65187c94ece72be.jpg)
Podul Wind & Rain a fost construit in 1894, in timpul dinastiei Qing. Din pacate, structura originala a podului a fost distrusa intr-un incendiu, in 1959. Abia in 1964 a fost inaugurat o replica a podului original. Podul Wind & Rain este o minunatie realizata din piloni si balustrade din lemn, de diferite dimensiuni si forme. Pilastrii si streasinilie sunt inscriptionate cu flori si modele uimitoare.
Tower Bridge, Marea Britanie
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413974_c39bd385e9155de.jpg)
Tower Bridge este unul dintre simbolurile orasului Londra si a fost inaugurat in 1894, dupa 8 ani de munca asidua. Tower Bridge leaga partea de sud a Londrei cu partea de nord. Lungimea totala a podului este de 244 m, iar inaltimea pilierilor atinge 65 m. Tower Bridge este in acelasi timp un pod mobil si un pod suspendat, pe vremuri podul ridicandu-se de peste 50 ori pe zi.
Podul Magdebrug, Germania
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413977_3c72ff96d29936c.jpg)
Podul de apa Magdebrug face legatura intre partea de est si vest a Germaniei si trece peste raul Elbe. Pentru definitivarea podului lung de 1 km a fost necesara o suma imensa: 500 milioane euro.
Ponte Vecchio, Italia
![](http://static.infoturism.ro/destinatia/large/1327413980_cc20f8f446ab787.jpg)
Ponte Vecchio este unul dintre cele mai importante atractii turistice din Florenta. Ponte Vecchio este cel mai vechi pod din piatra din Europa. Initial construit din lemn, podul a fost distrus de inundatiile din 1333, pentru ca 12 ani mai tarziu sa fie reconstruit din piatra. Ponte Vecchio este faimos pentru numeroasele magazine elegante.
Sursa articol. Sursa foto