In turism, concurenta intre hotelieri este extrem de mare, mai ales atunci cand vorbim despre principalele zone care atrag marea majoritate a vizitatorilor. De aceea, este foarte important ca un hotelier sa stie sa se diferentieze fata de concurenta, credibilitatea devenind un factor extrem de important in succesul afacerii. Turistii pot fi pretentiosi si pot avea asteptari peste medie, mai ales daca au si experienta plecarilor in afara tarii. Atentie insă: ei pot fi si neiertatori atunci cand serviciile promise sau asteptate nu sunt si cele reale.
5 moduri prin care un hotelier poate castiga mai multa credibilitate in ochii turistilor:
1. Curatenia spatiilor de cazare
Indiferent de spatiul oferit la cazare, de preturile cerute pentru o noapte intr-o camera de doua persoane sau de locatie, un factor nu ar trebui niciodata ignorat, si anume curatenia. Unul dintre principalele moduri prin care poti creste credibilitatea afacerii tale in ochii turistilor este printr-o curatenie ireprosabila in camerele de cazare. Oricat de curate ar fi, cauta mereu sa ai lenjerii de pat noi, schimbate la fiecare sezon, asigura-te ca igiena in baie este perfecta, igienizeaza cu atentie obiectele care sunt cel mai des atinse de catre oaspeti, precum intrerupatoarele, robinetele si telecomanda si zugraveste constant pentru a oferi camerelor mereu un aer proaspat.
2. Prezenta pe social media si in aplicatiile de turism
Aplicatiile de turism si retelele de socializare reprezinta in acest moment principalul reper pentru turistii care cauta o cazare si pentru hotelierii care incearca sa castige reputatie si credibilitate pe piata. Acesta este si motivul pentru care trebuie sa fii prezent si activ in aceste medii, pentru a obtine validare din partea celor care au ales sa se cazeze in spatiile tale. Ofera informatii complete, imagini la zi cu spatiile de cazare, asigura-te ca oaspetii ofera feedback dupa ce au stat in camerele tale si fii receptiv la unele mesaje mai critice.
3. Comunicarea deschisa
Urmareste constant mesajele pe care le primesti din partea fostilor oaspeti sau celor interesati sa se cazeze la tine si raspunde mereu in timp util. Deschiderea fata de utilizatorii de pe mediile virtuale va atrage dupa sine mai multa credibilitate. Arata ca nu ai nimic de ascuns si nu incerci sa pacalesti pe nimeni.
4. Varietatea serviciilor
Transportul de la aeroport pana la cazare si inapoi, posibilitatea de a oferi servicii de transport la ore mai dificile, in timpul noptii, de a inchiria tururi si de a oferi servicii speciale pentru cei care au copii pot reprezenta plusuri importante in relatia cu clientii. Astfel de lucruri te pot ajuta sa castigi credibilitate in fata concurentei si sa te pozitionezi mai bine.
5. Micile atenții din partea casei
Unii turisti vin sa aniverseze o zi de nastere sau un eveniment special, alti turisti straini vin pentru prima oara in tara si aleg sa se cazeze tocmai la tine. Astfel de detalii te pot ajuta sa oferi mici surprize oaspetilor tai care ii vor convinge sa te recomande mai departe. O sticla de vin de calitate din partea casei pentru un cuplu care aniverseaza 10 ani de casatorie, un tort special pentru un oaspete care isi face ziua de nastere in vacata, o felicitare in engleza, scrisa de mana, pentru un turist strain, toate acestea sunt doar mici lucruri pe care le poti face pentru oaspetii tai, dar vor conta enorm in modul in care te vor evalua mai departe.
Sursa foto: Shutterstock/ Copyright: Gergely Zsolnai
Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi