Cazarea in vreme de pandemie. Cele mai importante reguli

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Cazarea in vreme de pandemie. Cele mai importante reguli


Setea noastră de a călători este mai acută ca oricând și totuși suntem îndemnați ca în continuare să fim precauți atunci când ne alegem destinațiile, modul în care călătorim și cazările. Cum lucrurile s-au schimbat destul de mult în ultimul an, focusul nostru nu trebuie să fie doar pe locația unei cazări și pe modul în care aceasta arată ci și pe măsurile pe care managementul le-a luat pentru oprirea răspândirii Sars-Cov-2. Sănătatea este prioritară nu doar acasă și ci în deplasări când accesul la sistemul medical poate fi anevoios în pandemie.

Iată ce măsuri trebuie să implementeze hotelierii pentru a pune la dispoziția turiștilor condiții sigure de cazare:

Pentru a funcționa la o capacitate cât de cât ridicată, unitățile de cazare trebuie să se concentreze pe două direcții: pe sănătatea angajaților și pe cea a turiștilor, ambele fiind la fel de importante. Angajații reprezintă rotițele unui mecanism care, dacă unul nu funcționează corect, le afectează și pe celelalte și, de aceea, aceștia trebuie să fie protejați. Pe de altă parte, turiștii sunt cei care ajută afacerile să supraviețuiască și, prin alegerea unității tale, îți acordă practic toată încrederea lor.

În unitățile de cazare igiena a jucat dintotdeauna un rol extrem de important, nu doar acum. În prezent, hotelurile și pensiunile ar trebui să aiba implementate niște proceduri foarte clare în privința curățeniei, la fel și în cazul dezinfecției și ventilarea camerelor.

Reguli la primirea oaspeților
- Încă de la intrarea în hotel sau pensiune, turiștii trebuie să fie întâmpinați cu dispenser cu dezinfectant pentru mâini, covorașe antibacteriene și cu mesaje ce îi încurajează să poarte mască și să păstreze distanțarea socială. De asemenea, recepția trebuie să fie prevăzută cu plexiglas pentru a proteja angajații și turiștii iar în cazul în care se aglomerează un angajat va ghida oaspeții pentru păstrarea distanțării sociale și pentru a evita supraaglomerarea.
- Vor fi încurajate plățile cu cardul, fără contact și mai puțin plățile cash.
- Pixurile și ustensilele cu care clienții intră în contact vor fi dezinfectate după fiecare utilizare.
- Mesele din lobby vor fi prevăzute cu gel dezinfectant pentru mâini, măști de rezervă, șervețele și eventual mănuși de unică folosință.

Reguli în zonele comune ale hotelului
- Suprafețele de pe recepție, mânerele scaunelor și fotoliilor din sălile de aștepare vor fi șterse cu dezinfectant profesional de mai multe ori pe zi, la fel și mânerele ușilor, butoanele lifturilor, balustrada scărilor și podelele. Acestea din urmă vor fi igienizate de mai multe ori pe zi, folosind detergenți speciali pentru pardoseală pentru a asigura curățenia făcută ca la carte în zonele cu trafic ridicat.
- Se recomandă implementarea unui program în ceea ce privește curățenia, astfel încât de câteva ori pe zi lobby-ul, băile comune și recepția să fie dezinfectate.
- Dezinfectanți de mâini ar trebui plasați în zonele comune, lângă ATM, lângă lift și nu numai.
- Oaspeții vor fi întâmpinați de mesaje ce recomandă purtarea măștii de protecție, păstrarea distanțării sociale și igienizarea mâinilor.
- Locurile de așteptare (canapelele, scaunele etc) vor fi îndepărtate pentru a păstra distanța corectă.
- Băile comune vor fi prevăzute cu dispensere cu săpun lichid și dezinfectant, consumabile de hârtie și uscătoare de mâini profesionle și vor fi curățate de multiple ori pe zi.

Reguli de curățenie în camere
- Este esențial ca personalul menajer să fie dotat cu echipamentele și soluțiile necesare pentru a duce la bun sfârșit ciclul de curățare fără să piardă foarte mult timp. De la lavete, bureți, soluții antipraf și detergenți, dezinfectanți, acestora nu trebuie să le lipsească nimic. În prima fază se va face curățenia generală în cameră ce are rolul de a înlătura murdăria vizibilă și praful și, după aceea, se vor schimba așternuturile, prosoapele și consumabilele și se va trece la dezinfectarea tuturor suprafețelor, inclusiv telecomenzi, întrerupătoarele, mânerele și, mai ales, băile.
- Toate produsele ce se vor folosi pentru igienizarea camerelor vor fi aprobate de către Ministerul Sănătății.
- Interacțiunea dintre angajați și oaspeți va fi diminuată, iar în acest sens se vor stabili anumite intervale orare în care se poate intra în cameră pentru a asigura o igienizare optimă.
- Angajații responsabili cu menajul camerelor vor fi echipați corespunzător cu măști de protecție cu multiple filtre, mănuși de unică folosință ce vor fi imediat aruncate după finalizarea curățeniei în cameră și eventual combinezon de protecție.
- Se recomandă utilizarea unor consumabile cu sistem de reumplere, ce asigură un raport preț-calitate foarte bun, nu pot fi sustrase și dispenserele pot fi dezinfectate corespunzător. Este indicat ca acestea să fie pe bază de senzor pentru evitarea atingerii aparaturii, atât în băile din camere cât și în băile comune de pe holuri.

În cazul în care un angajat prezintă simptome specifice de Sars-Cov-2, acesta va fi îndrumat să rămână acasă și să se testeze. Angajații vor fi descurajați să își împrumute telefoanele între ei, birourile, pixurile și alt gen de echipamente, tocmai pentru a evita o contaminare. Se recomandă implementarea unui chatbot sau o platformă similară pentru o comunicare eficientă cu oaspeții și pentru a evita o interacțiune directă angajat-oaspete.

Sursa foto: https://pixabay.com/photos/travel-hotel-rooms-hotel-room-bed-1677347/


122

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Parada si Festivalul Sfantului Patrick (St. Patrick' s Day)
Festivalul Sfantului Patrick reprezinta un eveniment desfasurat anual in martie, in centrul Londrei...
Germania  |  Belgia  |  Grecia  |  Cehia  |  Romania  |  Irlanda  | 
Stiai ca?
Cornul Narvalului este din fildes si poate atinge lungimea de 3 metri.... Egiptenii sunt primii care au inventat ceasurile?...
Dictionar turistic
Bilet cu bucla deschisa - Bilet dus-intors care da posibilitatea calatorului de a efectua la intoarcere un alt traseu decat la dus, punctele de plecare si de sosire fiind fixate la dorinta sa, in intelegere cu transportatorul.
7 recomandari