Chiar daca previziunile expertilor in HoReCa nu sunt optimiste, de dragul traditiei, tot mai multi romani au inceput sa-si rezerve din timp cazare pentru Craciun si revelion. In acest context delicat, calitatea serviciilor premium si respectarea normelor de igiena si distantare sociala sunt „litera de lege”, in ideea ca ele fac diferenta in domeniu. Turistii, mai ales dupa o perioada indelungata de izolare, de anularea unor vacante, de temeri intemeiate, stres acumulat la locul de munca „mutat” in sufragerie, lectii cu copiii, nu vor fi la fel de usor de multumit ca in anii anteriori. Tocmai de aceea, ca antreprenor in turism, trebuie sa iti iei toate masurile de rezerva in caz ca ceva nu va functiona bine sau se va defecta in perioada sejurului. Nu e vorba de a pune un rau in fata, ci de a fi precaut si cu un pas in fata oricarui element imprevizibil, asta daca nu vrei sa te alegi cu review-uri negative, adevarate busole pentru persoanele interesate de calatorii. Asadar, daca detii o pensiune sau un hotel, iar perioada imediat urmatoare este cruciala pentru afacerea ta, iata cateva recomandari de care poti tine seama, astfel incat toata lumea sa fie multumita.
Surse de caldura de rezerva
In afara de semineele traditionale sau sobe, cel mai probabil, principala sursa de caldura o reprezinta centrala termica. In cazul in care apar probleme, achizitioneaza din timp calorifere electrice pentru a le avea la nevoie. Totodata, mai ales ca in ultimele luni domeniul HoReCa a fost cel mai afectat de pandemie, poti face pe hartie o analiza comparativa. Daca iesi mai ieftin recurgand la calorifere electrice, atunci poti sa implementezi aceasta masura in intreaga unitate.
In functie de profilul pensiunii sau al hotelului, daca ai mizat pe o tematica rustica, atunci neaparat amenajeaza o soba traditionala macar in livingul la care are acces toata lumea, daca in diversitatea modelelor de seminee nu regasesti niciunul care sa completeze decorul ales.
Personal extra
Avand in vedere faptul ca oricine e vulnerabil in fata unui inamic invizibil, trebuie sa te asiguri ca indiferent de situatie turistii au parte de servicii ca la carte, iar ospitalitatea este asul tau din maneca. Acest lucru este imposibil in lipsa personalului: de la bucatari la ospatari, administrator si personal care asigura curatenia in incinta. Ar fi bine sa ai parte din timp de cateva traininguri cu angajatii in care sa le explici cat este de important ca ei sa trateze clientul intocmai ca pe un rege. Totodata, trebuie sa ai si oameni de rezerva, capabili sa lucreze in eventualitatea in care vreun angajat este nevoit sa se retraga. Nimeni nu va intelege de ce pranzul e servit cu intarziere sau baia nu este igienizata zilnic, oricat de intemeiate ar fi motivele.
In acelasi timp, mastile de protectie trebuie asigurate la discretie, precum si dezinfectantul de maini si picioare, pentru ca toata lumea sa se protejeze adecvat si sa nu reprezinte un pericol pentru ceilalti.
Cu siguranta, anul 2020 nu a fost unul bun pentru afacerea ta, insa e un inceput sa iti reiei activitatea, chiar si la capacitate minima. Important e sa ramaneti o echipa unita pentru care nu exista obstacole de netrecut. Doar in acest fel veti reusi sa capatati increderea celor din jur, inclusiv a clientilor.
Sursa foto: pexels
Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi