De la debutul pandemiei, la nivel mondial si national, industria HoReCa a fost cel mai afectat sector de activitate. Nu doar in lockdown, ci si in starea de alerta, hotelierii si patronii de restaurante au fost nevoiti sa-si inchida usile si sa astepte noi directive din partea autoritatilor, apoi sa ia masuri drastice, cum ar fi trimiterea angajatilor in somaj tehnic, desfacerea contractelor de munca sau chiar renuntarea la business.
Inca de la finalul anului 2020, Patronatul Hotelurilor si Restaurantelor din Romania a atras atentia ca peste 100.000 de angajati din sector, din totalul de 200.000, ar putea sa ramana fara un loc de munca, previziune care, din fericire, nu s-a adeverit, cel putin nu pana in situatia de fata.
Cei mai orientati antreprenori au gasit totusi o „portita” pentru a asigura sustenabilitatea businessului: trecerea la un sistem de tip catering, de livrare a mancarii la domiciliul clientului. Livrarile reprezinta o modalitate de supravietuire, una spre care s-au orientat tot mai multi operatori din industrie.
Strategii pentru atragerea clientilor
Chiar daca in Romania lucrurile sunt departe de a se reintoarce la normal, procesul de revitalizare a turismului a fost deblocat, iar proprietarii de pensiuni si-au lansat ofertele pentru sezonul estival. Daca pana acum nu ai adoptat o strategie in acest sens, ba chiar nu ai pus la punct oferta pentru vara, esti deja in intarziere, dar ai timp sa recuperezi.
Daca detii o pensiune la munte, iata de ce recomandari sa tii seama pentru a garanta tutistilor o vacanta perfecta impreuna cu prietenii „acasa” la tine, precum si pentru a impulsiona atragerea acestora in numar cat mai mare.
Conditii premium de cazare
Daca ai pastrat contactele vechilor clienti, ai putea sa le trimiti o notificare cu pachetele disponibile pentru sezonul estival, operand diferite reduceri, ba chiar implementand sistemul de carduri de fidelitate pentru acestia. Asa cum e si firesc, nu omite precizarea de a informa potentialii clienti ca unitatea ta primeste si vouchere de vacanta. Este esential sa vii cu o actualizare a conditiilor oferite, prin oferirea unor servicii de o calitate superioara fata de cele din trecut. De exemplu, avand in vedere contextul actual, in care toata lumea detecteaza orice mica abatere de la conditiile de igiena, ai putea sa te preocupi de reamenajarea bailor, inlocuind, acolo unde este cazul, obiectele sanitare. Oamenii au devenit si mai atenti la detalii, de exemplu, un vas de wc nou, curat, imaculat le va da incredere ca sunt intr-un cadru sigur si ca nu se expun vreunui risc.
Totodata, mai ales daca e vorba de o pensiune la munte, poti amenaja un colt rustic, un mic muzeu local in care sa ai ca exponate obiecte traditionale zonei si nu numai. Astfel, cei care-ti calca pragul se vor reconecta la spiritul unor alte vremuri.
Igiena mult mai riguroasa
Chiar daca nu contesta nimeni faptul ca, pana in momentul de fata, respectarea conditiilor de igiena nu a reprezentat o preocupare esentiala pentru tine, in conditiile in care pandemia inca nu a fost eradicata, este necesar sa sporesti normele de curatenie. Chiar daca intreg personalul este vaccinat, nu inseamna ca ospatarii sau bucatarii pot renunta la masti, aspect care nu ar scapa netaxat si care se va consemna in review-uri. In acest sens, poti sa instruiesti personalul de curatenie sa se preocupe mai mult de acest aspect. Totodata, asigura-le clientilor masti de protectie de unica folosinta, dispensere si sticle de dezinfectant, precum si covoare dezinfectante la intrarea in camera. Nu uita ca in promovarea online sa precizezi toate aceste informatii, pentru ca ele pot face diferenta in ceea ce priveste alegerea unei destinatii de catre turisti.
Tinand seama de aceste recomandari, este imposibil sa nu ai o vara plina, inconjurat de clienti care cauta relaxarea, linistea, precum si siguranta si conectarea la un loc deosebit „acasa” la tine.
Sursa foto: Pexels
Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi