Niciodata impactul tehnologic nu a fost atat de mare ca in prezent, ceea ce a dus la simplificarea numeroaselor sarcini pe care o persoana le are de dus la indeplinire in fiecare zi.
In acest context, identificarea celei mai frumoase destinatii de vacanta si rezervarea unei pensiuni ori a unui hotel este mai usor de realizat de catre turisti. Totodata, datorita numeroaselor oferte existente pe piata (avand in vedere faptul ca turismul reprezinta principala sursa de venit in multe dintre tarile lumii), pentru operatorii din sectorul horeca a devenit mai dificil sa fie pe placul cat mai multor turisti. Nevoile acestora s-au schimbat odata cu avansul tehnologic, astfel ca proprietarii unitatilor de cazare trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor clientilor, imbinand elementele traditionale cu instrumentele moderne.
Tipurile de servicii oferite turistilor pot fi influentate de impactul tehnologic, de inteligenta artificiala, de roboti ori de realitatea virtuala, insa nevoile acestora vor ramane constante, indiferent de schimbarile care vor surveni.
Drept urmare, turistii care aleg sa isi petreaca vacanta in unitatea de cazare pe care o administrezi pot fi cei mai mari detractori sau cel mai valoros instrument de marketing. Daca au parte de o experienta buna, vor face recomandari prietenilor si familiei. Pe de alta parte, daca nu vor fi multumiti, vor impartasi experienta pe retelele sociale si vor scrie recenzii negative, determinandu-i astfel pe alti potentiali oaspeti sa evite locul respectiv.
Exista insa cateva moduri simple de a fi pe placul turistilor, indiferent daca te-ai adaptat in totalitate la tehnologia moderna sau preferi lucrurile clasice.
Personalizarea experientei
Pentru a te asigura ca le oferi oaspetilor cele mai bune servicii, comunicarea cu ei este un factor important. Conectarea cu acestia poate incepe inainte de a se caza. Poti afla, fara sa fii intruziv, cum planuiesc sa isi petreaca vacanta. Daca sunt dornici de drumetii, le poti propune cateva dintre cele mai frumoase trasee din zona. Pe de alta parte, daca oaspetii tai vor sa petreaca un weekend romantic pentru a celebra un eveniment important din viata lor, te poti asigura ca au parte de cel putin o seara speciala in perioada in care sunt cazati la hotelul sau pensiunea pe care o conduci.
Totodata, pentru clientii care vin impreuna cu copii, poti pregati activitati distractive. Vara, plimbarile cu bicicleta, cataratul, calaritul si jocurile copilariei sunt ideale pentru a-i face pe cei mici sa se simta bine. Iarna, intr-o camera de zi confortabila, cu semineu, canapele si fotolii comode, poti crea o atmosfera prietenoasa pentru a le spune, atat copiilor, cat si adultilor, povestile si legendele zonei. In plus, poti organiza un concurs de jocuri de societate. Pe scurt, este important sa creezi o legatura cu oaspetii tai, pentru a le arata ca iti pasa de nevoile lor.
Politetea si respectul
Cand vine vorba de satisfactia oaspetilor, unele lucruri sunt atemporale. Indiferent cat de adaptata vremurilor moderne este unitatea de cazare, sunt cateva elemente de care orice turist va tine cont. Pe de-o parte, este esential ca angajatii sa fie politicosi cu oaspetii, sa ii ajute si sa ii indrume daca au nevoie. Acestia trebuie sa fie buni comunicatori si rabdatori.
Pe de alta parte, oaspetii trebuie sa simta ca sunt respectati. Acest lucru inseamna sa aiba camerele pregatite la ora la care li s-a spus ca vor fi gata, iar acestea sa fie curate si bine amenajate. In plus, mancarea oferita oaspetilor poate avea un impact puternic asupra opiniei acestora despre pensiunea sau hotelul la care sunt cazati.
Atractiile locale
Este destul de dificil sa atragi clienti daca in zona nu exista atractii turistice. Un festival de film, un muzeu, o podgorie, localnici cu povesti – fiecare poate fi un magnet pentru persoanele care vor sa se relaxeze si sa descopere locuri si oameni noi. Parteneriatul cu evenimentele locale sau cu institutiile de cultura pot fi de ajutor pentru a atrage mai multi turisti.
Nu in ultimul rand, pentru a te adapta cat mai bine nevoilor turistilor, este important sa tii cont de feedback-ul lor. Sinceritatea oaspetilor te poate ajuta sa devii o gazda mai buna, asa ca nu ezita sa citesti si sa tii cont de recenziile lor.
Sursa foto: Monkey Business Images/ Shutterstock
Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi