Dupa doi ani de studii aprofundate legate de impactul pe care dispozitivele IQOS, produse de Philip Morris International, le au asupra sanatatii publice, Administratia pentru Alimente si Medicamente (FDA), din Statele Unite, a aprobat comercializarea acestor produse pe piata americana.
Inainte ca un produs din tutun sa ajunga pe piata, FDA trebuie sa emita un ordin prin care sa permita comercializarea lui. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, specialistii Administratiei pentru Alimente si Medicamente fac studii de evaluare care se pot intinde pe mai multi ani.
“Studiile noastre au aratat ca dispozitivele IQOS sunt adecvate din perspectiva protectiei sanatatii publice, tinand cont de riscurile si de beneficiile pe care le au asupra populatiei per total, inclusiv fumatori sau nefumatori. Aici ne referim la impactul pe care ele il au asupra tinerilor in ceea ce priveste consumul de nicotina si tutun si la potentialul acestor produse de a-i face pe adultii fumatori sa renunte treptat la folosirea tigarilor care emana fum”, a declarat Mitch Zeller, J.D., directorul Centrului pentru Produse din Tutun, din cadrul FDA.
IQOS este un dispozitiv care are la baza un sistem electronic ce permite utilizarea produselor de tutun prin incalzire, fara fum. Impreuna cu acest produs se folosesc rezervele de tutun HEETS. Tigarile traditionale ard la aproximativ 800 de grade Celsius, in vreme ce IQOS incalzeste la cel mult 350 de grade. Astfel, se produce un aerosol care contine nicotina si care este inhalat. Acesta tehnologie este denumita “heat not burn”, adica incalzire, nu ardere.
IQOS este disponibil in acest moment in Japonia, Coreea de Sud si in majoritatea statelor europene, inclusiv in Romania, unde a fost introdus in 2016. Anuntul Administratiei pentru Alimente si Medicamente (FDA), deschide o piata uriasa pentru aceste dispozitive si decizia este foarte posibil sa se aplice si in alte tari, dat fiind faptul ca Philip Morris Internatiomal isi extinde distributia.
Cei de la Philip Morris International au facut din IQOS produsul central al initiativei “viitorul fara fumat”, pe care compania a promovat-o intens in paginile celor mai citite publicatii din Statele Unite si din lume. Conducerea companiei a mers pe ideea ca produsele care nu ard tutunul, cum este IQOS, vor duce la inlocuirea treptata a tigarilor traditionale si ii vor ajuta pe cei 1,1 de fumatori de la nivel global sa aleaga o alternativa fara fum care pastreaza, insa, gustul autentic al tutunului.
De altfel, Philip Morris a lansat in 2019, Anul Unsmoke, fara fum. Mesajul campaniei: Daca nu fumezi, nu incepe, daca fumezi, renunta si daca nu renunti, fa o schimbare.
Sursa foto: Shutterstock
Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi