Last minute
Early Booking
Sejur
Cazare
Circuite
Croaziere
Agentii de turism
Bilete avion
Excursii de o zi
Stiai ca?
•
Dumitru Brumarescu este inventatorul aeroplanului cu decolare verticala, a salvatorului de pe submarine, a cuplajului automat la vagoanele de cale ferata si a masinii de taiat stuful.
•
George Bothezat este inventatorul elicopterului cu patru elice, denumit și “Caracatita zburatoare”.
•
Doctorul George Papanicolau este inventatorul testului Papanicolau, in anul 1928.
Testul Papanicolau reprezinta cea mai buna metoda de a depista intr-o faza timpurie cancerul de col uterin sau anumite modificari ale colului ce pot fi asociate cu inflamatiile sau infectiile.
Testul Papanicolau este o investigatie simpla, ce poate fi efectuata in cadrul unui control ginecologic de rutina. Este recomandat sa fie facut anual de catre orice femeie.
Testul Papanicolau reprezinta cea mai buna metoda de a depista intr-o faza timpurie cancerul de col uterin sau anumite modificari ale colului ce pot fi asociate cu inflamatiile sau infectiile.
Testul Papanicolau este o investigatie simpla, ce poate fi efectuata in cadrul unui control ginecologic de rutina. Este recomandat sa fie facut anual de catre orice femeie.
•
Nicolae Vasilescu Karpen a fost un om de stiinta, inginer, fizician și inventator.
Nicolae Vasilescu Karpen a inventat pila electrica, “pila Karpen” .
Pila Karpen reprezinta un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit, fara sa fie nevoie de alte intervenții din exterior.
Nicolae Vasilescu a inceput inainte de Primul Razboi Mondial sa lucreze la teoria unei pile electrice care urma sa genereze energie la nesfarsit. Ulterior, “Pila” a fost brevetata in anul 1992.
Nicolae Vasilescu Karpen a inventat pila electrica, “pila Karpen” .
Pila Karpen reprezinta un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit, fara sa fie nevoie de alte intervenții din exterior.
Nicolae Vasilescu a inceput inainte de Primul Razboi Mondial sa lucreze la teoria unei pile electrice care urma sa genereze energie la nesfarsit. Ulterior, “Pila” a fost brevetata in anul 1992.
•
Stefan Odobleja a fost intemeietorul psihociberneticii si a ciberneticii generalizate.
Chiar daca Stefan Odobleja este mai putin cunoscut in Romania, contributia sa a fost deosebit de importanta, reprezentand fundamentul pentru tot ce inseamna cibernetica si calculatoare.
Stefan Odobleja este cel care a publicat “Metoda de transonanta toracica”, in care a enuntat legea reversibilitatii.
In anul 1937, Odobleja a publicat si opera principala “Psihologia consonatista”.
Chiar daca Stefan Odobleja este mai putin cunoscut in Romania, contributia sa a fost deosebit de importanta, reprezentand fundamentul pentru tot ce inseamna cibernetica si calculatoare.
Stefan Odobleja este cel care a publicat “Metoda de transonanta toracica”, in care a enuntat legea reversibilitatii.
In anul 1937, Odobleja a publicat si opera principala “Psihologia consonatista”.
•
Anghel I. Saligny (nascut la 19 aprilie 1854, in Serbanesti, judetul Galati - decedat la 17 iunie 1925, in Bucuresti) a fost un remarcabil inginer constructor, academician, ministru si pedagog roman.
Anghel Saligny a fost considerat un premergator mondial al stiintei constructiilor metalice si de beton armat, datorita faptului ca a realizat multiple inventii in proiectarea si construirea podurilor si a constructiilor industriale, pentru fundatia cheiurilor portuare si a docurilor, precum si a silozurilor de grau prin folosirea prefabricatelor de beton.
Iata cateva dintre cele mai importante realizari ale sale, pentru care Anghel Saligny poate fi numit fara nici un dubiu, unul dintre intemeietorii ingineriei romanesti:
- Anghel Saligny a proiectat Podul de la Cenavoda in perioada 1890 – 1895, pod care ulterior avea sa ii poarte numele. Este un pod de cale ferata ce traversează Dunarea intre localitatile Fetesti si Cernavoda. Are o lungime de 4087.95 metri, dintre care 1662 de metri din pod sunt pe deasupra Dunarii. Acesta a fost realizat la o distanta de 30 de metri deasupra nivelului apei si a devenit cel mai lung pod din Europa, dar si al treilea ca lungime din întreaga lume, la acea vreme. Sistemul de poduri de la Cernavoda a reprezentat adevarata opera de arta inginereasca, cea mai grandioasă de acest fel din Europa continentala la ora construirii sale si înca multa vreme dupa aceea.
Podul de la Cernavoda, dublat in prezent de un sistem de poduri combinate, construit tot de ingineri romani, ramane cel mai important simbol al ingineriei romanesti din perioada de început. Este examenul de maturitate al lui Saligny, trecut cu stralucirea data de implinirea secolului de existenta si functionare neintrerupta (1895 – 1995).
Constructii si structuri
- „Gara Mare” din Targu Ocna (1884)
- „Teledinamicul de la Targu Ocna” (1885) - primul funicular de pe teritoriul actual al Romaniei.
- Silozurile din beton armat de la Braila si Galati (1885-1891). Sprijinindu-se pe inventii proprii, Saligny construieste, pentru prima oara in lume, silozuri din beton armat la Braila si Galati.
- Silozurile Anghel Saligny, Constanța (1909-1915)
Cai ferate si poduri:
- Calea ferata Ploiesti - Predeal (1877-1879).
- Calea ferata Adjud - Targu Ocna (1881-1884). A proiectat liniile ferate Adjud - Targu Ocna, realizand primul pod combinat - sosea si cale ferata din Romania (1881-1882). Este vorba despre „Podul Alb”, podul metalic de peste raul Trotus din Onesti (1881).
- Calea ferata Barlad - Vaslui
- A proiectat si construit numeroase poduri metalice, inlocuindu-le pe cele necorespunzatoare, executate de firme straine, asa cum ar fi podul peste Siret, la Cosmesti, de 430 m lungime (1888).
- Podurile Regele Carol I, ulterior Podurile Anghel Saligny Fetesti - Cernavoda (1890-1895) - cele mai mari din Europa la acea vreme.
- Printre celelalte lucrari ale sale se numara linia de cale ferata Targu Jiu - Filiasi, tunelul de cale ferata din Valea Mostistei, portul Ramadan (Giurgiu), etc.
Saligny si-a pus profund amprenta asupra modernizarii Romaniei. In mare parte a tarii puteti admira realizarile sale ingineresti: la Constanta, Braila, Galati si Giurgiu, pe Valea Prahovei, pe linia ferata ce strabate Moldova, dar mai ales in drumul spre mare de la Cernavoda (trecerea peste Dunare in Dobrogea).
In memoria lui Anghel Saligny, ultima statie de metrou din Bucuresti ii poarta numele. Statia este amplasată in apropierea Autostrazii A2 Bucuresti – Constanta, nefiind o alegerea intamplatoare. Soferii traverseaza in drumul spre Constanta, la Cernavoda, un pod rutier aflat in apropierea binecunoscutului Pod Anghel Saligny.
Anghel Saligny a fost considerat un premergator mondial al stiintei constructiilor metalice si de beton armat, datorita faptului ca a realizat multiple inventii in proiectarea si construirea podurilor si a constructiilor industriale, pentru fundatia cheiurilor portuare si a docurilor, precum si a silozurilor de grau prin folosirea prefabricatelor de beton.
Iata cateva dintre cele mai importante realizari ale sale, pentru care Anghel Saligny poate fi numit fara nici un dubiu, unul dintre intemeietorii ingineriei romanesti:
- Anghel Saligny a proiectat Podul de la Cenavoda in perioada 1890 – 1895, pod care ulterior avea sa ii poarte numele. Este un pod de cale ferata ce traversează Dunarea intre localitatile Fetesti si Cernavoda. Are o lungime de 4087.95 metri, dintre care 1662 de metri din pod sunt pe deasupra Dunarii. Acesta a fost realizat la o distanta de 30 de metri deasupra nivelului apei si a devenit cel mai lung pod din Europa, dar si al treilea ca lungime din întreaga lume, la acea vreme. Sistemul de poduri de la Cernavoda a reprezentat adevarata opera de arta inginereasca, cea mai grandioasă de acest fel din Europa continentala la ora construirii sale si înca multa vreme dupa aceea.
Podul de la Cernavoda, dublat in prezent de un sistem de poduri combinate, construit tot de ingineri romani, ramane cel mai important simbol al ingineriei romanesti din perioada de început. Este examenul de maturitate al lui Saligny, trecut cu stralucirea data de implinirea secolului de existenta si functionare neintrerupta (1895 – 1995).
Constructii si structuri
- „Gara Mare” din Targu Ocna (1884)
- „Teledinamicul de la Targu Ocna” (1885) - primul funicular de pe teritoriul actual al Romaniei.
- Silozurile din beton armat de la Braila si Galati (1885-1891). Sprijinindu-se pe inventii proprii, Saligny construieste, pentru prima oara in lume, silozuri din beton armat la Braila si Galati.
- Silozurile Anghel Saligny, Constanța (1909-1915)
Cai ferate si poduri:
- Calea ferata Ploiesti - Predeal (1877-1879).
- Calea ferata Adjud - Targu Ocna (1881-1884). A proiectat liniile ferate Adjud - Targu Ocna, realizand primul pod combinat - sosea si cale ferata din Romania (1881-1882). Este vorba despre „Podul Alb”, podul metalic de peste raul Trotus din Onesti (1881).
- Calea ferata Barlad - Vaslui
- A proiectat si construit numeroase poduri metalice, inlocuindu-le pe cele necorespunzatoare, executate de firme straine, asa cum ar fi podul peste Siret, la Cosmesti, de 430 m lungime (1888).
- Podurile Regele Carol I, ulterior Podurile Anghel Saligny Fetesti - Cernavoda (1890-1895) - cele mai mari din Europa la acea vreme.
- Printre celelalte lucrari ale sale se numara linia de cale ferata Targu Jiu - Filiasi, tunelul de cale ferata din Valea Mostistei, portul Ramadan (Giurgiu), etc.
Saligny si-a pus profund amprenta asupra modernizarii Romaniei. In mare parte a tarii puteti admira realizarile sale ingineresti: la Constanta, Braila, Galati si Giurgiu, pe Valea Prahovei, pe linia ferata ce strabate Moldova, dar mai ales in drumul spre mare de la Cernavoda (trecerea peste Dunare in Dobrogea).
In memoria lui Anghel Saligny, ultima statie de metrou din Bucuresti ii poarta numele. Statia este amplasată in apropierea Autostrazii A2 Bucuresti – Constanta, nefiind o alegerea intamplatoare. Soferii traverseaza in drumul spre Constanta, la Cernavoda, un pod rutier aflat in apropierea binecunoscutului Pod Anghel Saligny.
•
Cel mai mare ansamblu de arhitectura medievala pastrat in Tara Romaneasca este reprezentat de complexul monastic Hurezi din satul Romanii de Jos, judetul Valcea. Acesta este o ctitorie a domnitorului Constantin Brancoveanu.
•
In judetul Salaj au fost descoperite cele mai vechi piese de plastica mica. Acestea au peste 4000 de ani, dateaza din epoca Neoliticului si sunt idoli mici, reprezintand oameni si animale.
•
Pe Magura Moigradului a fost descoperita cea mai intinsa asezare dacica fortificata din Romania. Aceasta dateaza din secolul I d.Chr. Tot aici au fost făcute descoperiri arheologice inca din anul 1855 (descoperirea unui dacic tezaur din podoabe din argint). Cercetari arheologice au fost facute sistematic incepand cu anii 1940, 1958-1959, apoi in anii 1984, 1987-1995, 2002.
•
Zona Magurii Simleului reprezinta spatiul cu cea mai mare densitate de tezaure dacice descoperite din Romania (in numar de 15), dupa Sarmizegetusa.
•
Situl arheologic de la Port reprezinta singurul loc din Romania in care s-au descoperit atat morminte de inhumatie, cat si de incineratie.
•
La Zalau a fost descoperita cea mai veche fortificatie, datata in Neolitic (4800-4500 ien), aceasta fiind constituita din doua santuri concentrice.
•
La Recea se afla singura asezare de pe teritoriul Romaniei din perioada Epocii Bronzului, ce a fost cercetata integral.
•
Desenele rupestre aflate in pestera de la Cuciulat - judetul Salaj (10000 -7000 î. Chr.), sunt unice pe teritoriul Romaniei si reprezinta primele manifestari de acest gen din sud-estul Europei.
•
Cel mai lung tunel de cale ferata din Romania este Tunelul Teliu de pe calea ferata Harman - Intorsura Buzaului. Acesta are o lungime de 4.369,5 m.
•
Bucurestiul a fost primul oras din lume iluminat cu petrol lampant, in anul 1857.
•
Prima femeie medic din Romania a fost Maria Cutarida-Cratunescu (n. 10 februarie 1857, la Calarasi - d. 10/16 noiembrie 1919). Ea a fost renumita nu doar pe plan intern, ci si pe plan international.
A studiat medicina la Zurich si Montpellier, sustinandu-si doctoratul la Paris. Pentru a putea practica medicina in Romania si-a echivalat diploma, trecand examenul cu calificativul "Magna cum laude".
Militanta feminista activa, Maria Cutarida-Cratunescu a infiintat in 1897 "Sociatatea materna", iar in anul 1899 a organizat prima cresa din tara.
A participat la numeroase congrese internationale medicale si feministe (1900 - Paris, 1907 - Bruxelles, 1910 - Copenhaga).
A lucrat la Spitalul Brancovenesc, Spitalul Filantropia si Fabrica de Tutun din Bucuresti (ocupandu-se de asistenta medicala a 2000 de muncitoare). In perioada Primului Razboi Mondial a ocupat functia de medic primar la Institutul si Internatul Evanghelic (Spitalul Militar temporar nr. 134).
A studiat medicina la Zurich si Montpellier, sustinandu-si doctoratul la Paris. Pentru a putea practica medicina in Romania si-a echivalat diploma, trecand examenul cu calificativul "Magna cum laude".
Militanta feminista activa, Maria Cutarida-Cratunescu a infiintat in 1897 "Sociatatea materna", iar in anul 1899 a organizat prima cresa din tara.
A participat la numeroase congrese internationale medicale si feministe (1900 - Paris, 1907 - Bruxelles, 1910 - Copenhaga).
A lucrat la Spitalul Brancovenesc, Spitalul Filantropia si Fabrica de Tutun din Bucuresti (ocupandu-se de asistenta medicala a 2000 de muncitoare). In perioada Primului Razboi Mondial a ocupat functia de medic primar la Institutul si Internatul Evanghelic (Spitalul Militar temporar nr. 134).
•
Anghel Saligny construieste in premiera mondiala la Braila si la Galati silozuri din beton armat.
•
Romanul Dumitru Dan a cucerit tilul mondial pentru inconjurul Pamantului pe jos, pe o distanta de circa 100.000 km, distanta parcursa in aproximativ 6 ani.
Aceasta performanta a ramas neegalata pana in prezent, fiind inscrisa in Cartea Recordurilor in anul 1985.
Calatoria l-a purtat pe 5 continente, peste 3 oceane, prin 74 de tari, 30 de colonii si prin peste 1.500 de orase. A rupt 497 perechi de opinci si 28 de costume nationale.
Aceasta performanta a ramas neegalata pana in prezent, fiind inscrisa in Cartea Recordurilor in anul 1985.
Calatoria l-a purtat pe 5 continente, peste 3 oceane, prin 74 de tari, 30 de colonii si prin peste 1.500 de orase. A rupt 497 perechi de opinci si 28 de costume nationale.
•
Un crater aflat pe Luna poarta numele lui Spiru Haret.
Ghiduri
turistice
Evenimente
Maltezii sunt un popor foarte credincios, astfel incat Sarbatoarea Nasterii Domnului ocupa un loc ex..
Stiai ca?
Cele 7 coline ale Romei antice se numeau: Palatin, Capitoliu, Quirinal, Caelius, Aventin, Viminal si Esquilin....
Canada este supranumita si "Tara frunzei de artar"....
Dictionar
turistic
Zona turistica - Teritoriu de mare intindere, de o complexitate geomorfologica, care include mai multe obiective, localitati sau complexe turistice si care poate prezenta o caracteristica aparte, fiind astfel posibila delimitarea de alte zone.